De rigtige mennesker på bussen forbliver selskabets kursus

Hvad gør en virksomhed stor? Jim Collins, forfatter til bogen “Gode til store,” siger, at store virksomheder “først få de rigtige mennesker på bussen, de forkerte mennesker ud af bussen og de rigtige mennesker i rigtige sæder. Mennesker er ikke dit vigtigste aktiv. De rigtige mennesker er.”
De rigtige mennesker er dem, der passer ind i din organisation og hjælpe dig med at opnå dine fremtidige mål.
Du tror måske, det er et emne, du ikke behøver at bekymre sig om i øjeblikket, især hvis du er en start. Men mange virksomheder falder ind i denne klassiske sag. En person har en rigtig god idé og trækker i en ven, med hvem han har arbejdet i fortiden. De derefter leje en ven af en ven, der er ekspert i en ønskede teknologi. Seks måneder på vej tingene ikke har udviklet sig som planlagt, alle har en anden idé om ledelse af virksomheden, den oprindelige passion mangler og drømmen dør en langsom død.
Så hvem er den “rigtige” mennesker, og hvordan får man dem på din bus? Der er tre ting, du skal overveje: jobbeskrivelser, interview processen og team design.
Jobbeskrivelser
Hvor får du din jobbeskrivelser? Konkurrenters hjemmesider? Monster.com? Har du selv dem?
De fleste virksomheder sat lidt tankevirksomhed i dem. Traditionelt arbejdspladser er defineret som et bestemt sæt af færdigheder og erfaringer, og potentielle kandidater er screenet for disse færdigheder og erfaringer. Men selv om en kandidat opfylder disse krav, du kan stadig støde på omsætning og dårlige resultater.
Virkeligheden er, at selv om et job kræver en person at have en vis baggrund og sæt af færdigheder, det kræver også personen at have forudsigelige adfærd, talenter, motivationsfaktorer og kommunikation stil. Disse er alle unteachable kvaliteter.
Job, med andre ord har en personlighed. For at få de rigtige mennesker på bussen, skal virksomheder først definere korrekt personlighed på jobbet og derefter vurdere personer med hensyn til den samlede job personlighed. Først derefter opnås en god pasform.
Når udviklingslandene jobbeskrivelser, først tænke over, hvilke kompetencer og opleve en kandidat skal i dag og i fremtiden. Derefter identificere de kritiske komponenter, der er unteachable. Husk på, at du bør have mangfoldighed på dit hold. Har en balance mellem mennesker, detalje-orienteret og “big picture” mennesker, ph.DS og MBA, faktum-Dam og cheerleaders.
Interviewet
Den anden ting du behøver er en solid interview processen. Virksomheder er ofte dannet fordi grundlæggerne har en passion for en teknologi eller idé, men disse mennesker er ikke nødvendigvis ekspert interviewere. Det ville være sammenlignelig med forventer dine sælgere til at kode din software. Investere i nogle uddannelse af dine medarbejdere eller hyre nogen til at hjælpe med leje.
Et godt interview processen beskæftiger adfærdsmæssige interviewe. Dette er en metode til at spørge dybdeborende spørgsmål om kompetencer baseret på en kandidat fortid og præsentere performance for at forudsige fremtidige. I dagens marked, de fleste kandidater er blevet ekspert interviewere og vil fortælle dig præcis, hvad du vil høre. Gå med din tarm fungerer ikke.
Design teamet
Det sidste element til at overveje, når at få de rigtige mennesker på din bus er team design-picking de rigtige mennesker og placere dem i de rigtige pladser i bussen.
Alle af os kan tilpasse sig til situationer, der ikke er en perfekt pasform, men 99 procent af tiden vi vil gribe tilbage til vores normale måde at gøre noget (dvs. Når en uorganiseret person, altid en uorganiseret person).
Ikke indstillet dit folk til mislykkes ved at sætte dem i roller, der ikke opfylder deres personligheder. Undersøge den samlede medarbejder og afgøre, hvilken rolle ønsker bedst passer til hver person. Medarbejdere i manager roller ikke blot fremme, fordi de har uopsigelighed og du vil forhindre dem i at forlade. Placere dem i manager roller, kun hvis de besidder stor manager kvaliteter.
Det vil absolut hjælpe dig med at fastholde medarbejdere, holde dem motiveret og øge deres ydeevne.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *