Hvorfor Six Sigma vil arbejde i sundhedsvæsenet

Hvis der var nogen sinde en industri, hvor vi vil nul fejl, er det healthcare. Patienter, sundhedspersonale og healthcare administratorer ønsker alle fejl elimineres og kvalitet og effektivitet forbedres. Selv om de fleste industrier har undergået nogle type af data-støttet, systematisk, kvalitetsforbedring processen, healthcare har stadig ikke. Medicinske og teknologiske fremskridt fortsat at overhale proces og uddannelse justeringer. Krav og forventninger til medicinsk behandling stiger. Ineffektivitet fører også til (forårsager, bringer omkring, etc.) overfyldte skadestuer, kundeklager og tabte indtægter.
Six Sigma giver mulighed for en sundhedspleje organisation til at bryde igennem status quo og opnå reel procesforbedring. Selv Six Sigma har sine rødder i fremstillingsindustrien, virker det lige så effektivt i en serviceindustrien såsom sundhedspleje. Sundhedssektoren organisationer står over for unikke udfordringer, og det er ingen hemmelighed, at de har sværere ved at anvende metoder til forbedring af kvaliteten. Six Sigma omfattende tilgang betyder, at dens metode kan lykkes i sundhedssektoren organisationer med hurtige resultater.
I sundhedssektoren organisationer er de kritiske faktorer i kvalitet og effektivitet informationsstrøm og interaktion mellem mennesker. Omdanne processen af dette flow giver kvalitetsresultater. Six Sigma opnår dokumenterede bottom-line strategiske forretningsmæssige resultater ved at indlede en hele organisationen kultur skift. Indtil en proces fokus – snarere end en opgave fokus – er udviklet, rækkevidde og udholdenhed af forbedringer vil være begrænset. Analysere og ændre menneskelig præstation i disse miljøer er komplekse, men Six Sigma giver værktøjer og metode kræves for at opnå betydelige langsigtede forbedringer.
Six Sigma er et stort skridt mod at skabe en læring organisation gennem veldefinerede køreplaner og ledelsesstruktur. Six Sigma definerer en vision for fremtiden for den sundhedspleje organisation, og derefter det identificerer specifikke mål og fastsætter kvantitative foranstaltninger for at gøre denne vision til virkelighed. En formel plan er etableret til at identificere det samlede program mål og tidslinje, at skitserer overgangen fra nuværende ydeevneniveauer til Six Sigma ydeevneniveauer, med konkrete og kortsigtede mål i mellem. Specifikke Six Sigma-projekter er identificeret og mål defineret og bundet til konkrete organisatoriske ydeevnen. Et væld af mulige Six Sigma-projekter inden for healthcare omfatter eksempelvis informationsstrøm, operationsstedet procedurer, patienthåndtering og patient afgift elementer. Enhver proces i forbindelse med sundhedsydelser er en kandidat for en Six Sigma-projekt.
For at implementere en Six Sigma kræver program langsigtet vision, engagement, ledelse, administration og uddannelse. Hvad gør Six Sigma vellykket er velvalgte uddannelse og et engagement fra toppen, der er meddelt til alle niveauer i organisationen. Økonomisk, begrunder det første sæt af projekter normalt de samlede omkostninger af Six Sigma uddannelse. Fokus Six Sigma værktøjerne på næsten ethvert ordentligt webområder projekt vil køre besparelser til bundlinjen og opnå gennembrud ændring i healthcare organisationen.
Erfarne healthcare kvalitetsstyring skal lære sproget i Six Sigma og hjælpe med at integrere nye metoder i Six Sigma-processen til at forbedre effektiviteten. Six Sigma er en gennemprøvet tilgang til at reducere fejl og affald, hvorved der spares penge. Six Sigma vil hjælpe sundhedssektoren organisationer, ligesom det har industrielle-, service-, detail- og finansielle organisationer.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.